Historico

PROXIMES TROBADES D'ESCOLA VALENCIANA

PROXIMAS MOVILIZACIONES

No a los recortes de unidades y profesorado
Por el derecho a la educación

STEPV, junto con LA UNIÓ de Llauradors i Ramaders y la Confederació d’AMPAs, FAPA-València, FAPA-Penyagolosa (Castelló) y FAPA Enric Valor (Alacant), convocan concentraciones en rechazo a los recortes de unidades planteadas en el arreglo escolar y en la modificación de las plantillas de primaria para el próximo lunes, 4 de marzo en los centros rurales (CRA)
La idea es que la comunidad educativa de los centros educativos afectados por los recortes se concentre en la entrada de la escuela en la hora de salida .
Os animamos, por lo tanto, a participar en esta campaña y a continuar presionando a la Conselleria para que se replantee los recortes de unidades y de profesorado en el arreglo escolar.

PER QUE NO ENS AGRADA LA LOMQE


En el Claustro del CEIP Luis Braille del 27 de junio de 2012 se leyó el documento adjunto y se voto la adhesión al mismo. Siguiendo el siguiente enlace lo podéis firmar:

PER UN DECRET SOBRE PLURILINGÜISME QUE NO MARGINE ELS PROGRAMES D’ENSENYAMENT EN VALENCIÀ

INFORMACIÓN LIBROS DE TEXTO 

PARA EL CURSO 2012-2013:



INFORMACIÓN ESCUELAS DE VERANO:

CAMPUS DE VERANO DEL CLUB ATLETIC TORREFIEL ESCUELA DE VERANO DEL CLUB VALENCIANO DE NATACIÓNINFORMACIÓN DE LA ESCUELA DE VERANO DEL COLEGIO MAX AUB  


  “TROBADA D´ESCOLES EN VALENCIÀ”



Aqui tenéis esta imagen para personalizar (pin, chapa, camiseta...) para la próxima manifestación.


CONVOCATORIA MANIFESTACIÓN PROXIMO SABADO 25 DE FEBRERO




    CENA DE SOCIOS
    Será el viernes 03 de febrero  a las  21.00 horas.
    Como siempre, solo teneis que traer el bocata y las ganas de pasarlo bien, el resto lo ponemos nosotros.
    Para todos aquellos que no pudisteis recoger los tickets el jueves, estaremos el próximo martes 31 de enero, de 16.30 a 17.30 horas, en el local del Ampa. Aprovechamos para deciros, que si alguien quiere darse de alta como socio también puede hacerlo ese díaOs esperamos.
    •  A partir del próximo mes de febrero el pago de la mensualidad, o de los bonos, de los niños y niñas que asisten a la “Escola Matinera” se realizará en la cuenta del AMPA Lluís Braille de La Caixa.

    Los papas y mamas que la necesiten que se pongan en contacto a través deñ correo electrónico.
                         !!! NO A LOS RECORTES EN EDUCACIÓN !!!
    Como todos sabéis el pasado sábado, día 21 de enero de 2012, a las seis de la tarde,la PLATAFORMA EN DEFENSA DE LA ENSEÑANZA PÚBLICA convocó una manifestación en la que nuestro colegio participó.

      El motivo fue conseguir una gran movilización de la comunidad educativa, ampliamente representada en la Plataforma (Madres/padres, profesor@s, director@s de los centros, inspector@s de educación, asociaciones cívicas en defensa de la enseñanza en valenciano,partidos políticos y movimientos sociales) para denunciar los constantes recortes y agresiones que sufre la enseñanza valenciana en general y, en especial, la pública.

    En los últimos años, no podemos olvidar los generalizados recortes en profesorado que han supuesto la eliminación o fusión de grupos, eliminando desdobles (especialmente perjudiciales en la formación profesional o en grupos de prácticas),  programas de atención a la diversidad y educación compensatoria, la elevación generalizado del número de alumnos por aula y la eliminación de cursos  de valenciano. En este último aspecto, aunque el anterior Conseller d'Educació abrió un período de reflexión y concertación, la Conselleria tiene encima de la mesa un programa de aplicación de un modelo de plurilingüismo que supondría la eliminación de las actuales líneas de  enseñanza en valenciano que han demostrado en sus casi 30 años de existencia, ser un instrumento eficaz para la enseñanza de las lenguas. Con los actuales recursos no se puede pensar que esta plan vaya a suponer la implantación de un verdadero sistema plurilingüe de enseñanza.
      La intención de promover los denominados Centros de Iniciativa Social, que no son mas que la puesta de suelo público a disposición de las empresas privadas de enseñanza, para concertarlos a 75 años, supone un ataque en toda regla a la enseñanza pública, pues supondría un importante trasvase de recursos a estas empresas, precisamente cuando la escuela pública más los necesita. No hay que olvidar la importante cantidad de centros educativos que, todavía, están esperando ser ampliados o adecuados a la nueva normativa y realidad actual. Tampoco podemos dejar de lado la ausencia de un verdadero programa generalizado de aplicación de las nuevas tecnologías en las aulas.


      Por último, y más recientemente, no podemos olvidar los recortes habidos en las becas de comedor y de libros y de transporte; la paralización de la extensión de la gratuidad de los libros a toda la enseñanza obligatoria, la demora en los pagos a los centros que amenaza su funcionamiento, y en los pagos de las ayudas a las familias, nos hicimos partícipes de la convocatoria de la PLATAFORMA para defender lo nuestro, la educación pública,  que es la de todos.




    MANIFEST 21 GENER 2012


    Bona nit pares i mares, mestres, professors i professores, alumnes, personal d’administració i serveis, ciutadans i ciutadanes....
    SOM L’ESCOLA PÚBLICA I ESTEM ACÍ PER DEFENSAR-LA!!
    Novament estem ací milers de persones per a defensar l’escola pública de les retallades que el govern valencià ens està imposant i que ens està duent a una situació insostenible. La crisis econòmica hui ho emmascara tot però ja fa molts anys que la Plataforma en defensa del l’Ensenyament Públic ha vingut denunciant les contínues agressions que pateix l’escola pública resultat de la falta d’inversió i de voluntat política per defensar-la. Així les comunitats educatives ens hem acostumat a que la política educativa del govern valencià augmente la ràtio a les aules, retalle grups, elimine programes d’atenció a la diversitat, no cobrisca en temps i forma les baixes de professorat, no pague les despeses de funcionament als centres, reduisca les partides pressupostàries, no pague als nostres fills i filles les beques de menjador,  ni tampoc les de secundària, que els nostres centres estiguen bruts per culpa de retallar al personal de neteja, que les línies en valencià es tambalegen i que el salari i els drets del professorat siga l’excusa per a reduir el dèficit i eixir de la crisi.
    Com si nosaltres, l’escola pública, tinguérem la culpa de la crisi i del dèficit. Que no ens enganyen, l’únic culpable de la crisi al País Valencià la té el govern valencià, que ha dilapidat els nostres impostos en una política econòmica desastrosa. Han tirat els nostres diners en projectes ruïnosos: des de Terra Mítica a l’Aeroport sense avions de Castelló, passant per la Fòrmula 1, la Copa Amèricala Ciutat de la Llum, els sobrecostos en la construcció de centres educatius, etc. Han desmantellat els recursos financers propis com la CAM, Bancaixa o el Banc de València. Tot el que han tocat ho han arruïnat. I damunt s’han enriquit a costa nostra. Us sonen els casos de corrupció com Gürtel, Emarsa o els contractes milionaris amb Urdangarín i l’Institut Nóos?
    ENS HAN ROBAT I ENS CONTINUEN ROBANT I NO HO CONSENTIREM NI UN MINUT MÉS. JA ESTÀ BÉ DE LLADRES I DE CORRUPTES!
    A nosaltres no ens enganyen. Volen desmantellar els serveis públics i ho volen fer per a privatitzar-los i la crisi és l’excusa perfecta per a fer-ho. Volen fomentar un model d’escola privada i elitista, ..... Estem davant d’una escalada de privatització sense precedents i per a fer-ho necessiten desmantellar la xarxa pública i desviar l’alumnat cap a la concertada. Això i no una altra cosa són els Centres d’Iniciativa Social, que s’ha inventat la Conselleria d’Educació i que començaran a construir enguany si no ho impedim amb la cessió del sòl públic per a construir centres privats, com hem denunciat tantes i tantes vegades des de la Plataforma.
    Els centres educatius públics estan pràcticament paralitzats perquè la Conselleria no abona les despeses de manteniment i no tenim diners per a pagar la llum, aigua, calefacció o telèfon. No tenim diners ni per a comprar bolígrafs! La Conselleria només cobrirà una part de les baixes de professorat, no s’estan pagant les beques de menjador, ni les ajudes per als llibres de text. Tenim menys professorat i més alumnat, que està cada vegada més massificat en les aules, i molts encara estudien en barracons i molts encara no poden estudiar en valencià. Els nostres fills i filles no es mereixen este tipus d’escola, no és el model d’escola lluita pel que lluitem pares i mares, professorat, alumnat, personal d’administració, ciutadans i ciutadanes.
    DONCS BÉ, ESTEM ACÍ PER A DIR QUE JA ESTÀ BÉ DE TOT AÇÒ I QUE VOLEM MÉS INVERSIÓ, MÉS QUALITAT, MÉS VALENCIÀ I MÉS DIGNITAT.
    Volem més inversió en l’escola pública per a tindre més recursos per atendre l’alumnat com es mereix; per a tindre les millors plantilles de professorat per atendre l’alumnat. Volem més inversió per a garantir la gratuïtat del menjador, del transport i del material escolar; i per a tindre més centres públics que atenguen la demanda de l’alumnat, una xarxa de centres d’educació infantil pública i l’eliminació dels barracons. 
    Volem més qualitat i per això exigim la finalització de les retallades en educació, la desmassificació de les aules, la dotació dels recursos materials necessaris i la posada en marxa de polítiques consensuades per a reduir els alts índex de fracàs escolar que patim.
    Volem més valencià perquè l’alumnat té dret a estudiar en la seua llengua i l’administració té l’obligació d’atendre aquesta demanda, des d’infantil fins a la universitat. Volem un pla plurilingüe que no discrimine el valencià sinó que servisca perquè tot l’alumnat domine les dues llengües oficials en igualtat de condicions i n’aprenga una o més d’estrangera.
    I, finalment, volem més dignitat, perquè ja està bé que alguns càrrecs institucionals insulten el professorat i desprestigien l’escola pública amb les seues declaracions. L’alumnat d’ara és la societat del futur i cal respectar i dignificar la institució educativa i els professionals que hi treballen. I volem més dignitat perquè és un dret dels nostres fills i filles poder estudiar en una escola pública i de qualitat.
    Aquest és el nostre model d’escola i el nostre compromís. L’escola pública és la de tots i totes, la de les igualtats d’oportunitats, la que és gratuïta, la que no adoctrina, la que normalitza el valencià... en definitiva, és la nostra escola i l’hem de defensar.
    Ací està tota la comunitat educativa fent costat també al professorat que ha vist com el seu sou i els seus drets es retallen per culpa del decret-llei per a reduir el dèficit i eixir de la crisi. Perquè cal que es retire aquest decret-llei, cal que s’abonen els deutes de la Conselleria amb els centres i cal posar fi a les retallades en l’ensenyament. Aquestes són les reivindicacions de la comunitat educativa.
    I així li ho diem a la nova consellera d’educació i així li ho exigim: que atenga les nostres reivindicacions, la de la comunitat educativa, que escolte el clam dels milers de persones que estem ací i que invertisca més, que potencie el valencià, que treballe per la qualitat i dignifique  l’ensenyament públic.
    PERQUÈ SI NO RECTIFICA LA POLÍTICA QUE ESTÀ DUENT EL GOVERN VALENCIÀ ACÍ ENS TINDRÀ TOTES LES VEGADES QUE CALGA.
    

    Aqui está el impreso de inscripción:


    VOS RECORDEM QUE EL  PROPER DIUMENGE , 13 DE MAIG, A  L´ALBEREDA ES CELEBRA LA TROBADA 2012
    EL NOSTRE CENTRE, COM TOTS ELS ANYS, PARTICIPA EN LA  JORNADA FESTIVA-REIVINDICATIVA.
     DES DE LA JUNTA DIRECTIVA DE l´AMPA, VOS CONVIDEM A COMPARTIR AMB NOSALTRES AQUEST DIA FESTIU.
    ENGUANY HEM PREPARAT UN TALLER DE POLSERES MOLT ORIGINAL, ALS VOSTRES FILLS I FILLES ELS AGRADARÀ.

                ¡! VOS ESPEREM  ¡! 



    6º OLIMPIADA INFANTIL
    Animamos a todos los alumnos y alumnas del colegio a participar el sábado 12 de mayo en el Estadio del Túria, Tramo III del Río
    Os adjuntamos el enlace para que podáis apuntaros y entregar la inscripción en Nuevo Centro antes del 5 de mayo.

    Acordaos de indicar el nombre del Cole.


    NOS VEMOS ALLÍ

    GLOBOTÀ: 14 DE MARÇ DE 2012

    PREPARACIÓN: CASI SE SALEN VOLANDO...PERO PUDIMOS CON ELLOS
    INFANTILES
    PRIMARIA

    Y AUN QUEDABAN MAS...





    Y POR ÚLTIMO, A FALTA DE BUÑUELOS Y CHOCOLATE:
    BIZCOCHOS CON LINGOTIN

    FELICES Y FALLAS Y ANTE TODO...
    FELICIDADES A TODO EL ALUMNADO QUE DESPUES DE TODO A DEJADO EL PATIO: LIMPÍIIIIIIIIISIMO

    XXV TROBADA D`ESCOLES EN VALENCIÀ
    LA TROBADA ES CELEBRARÀ EL DIA 13 DE MAIG  A L´ALBEREDA

    SAMARRETES DE LES TROBADES

     

    Pancarta del Colegio Público Lluis Braille en la Manifestación del 25 de febrero de 2012. Fuente: Fragmento del video publicado por Levante-El Mercantil Valenciano (http://videos.levante-emv.com/nacional/20120225/valencia-llena-voces-contra-los-recortes-31082.shtml)
      Varias instantaneas de la manifestación a su paso por la Calle Colon:


    • PUNTO DE ENCUENTRO DE LA MANIFESTACIÓN DEL 25 DE FEBRERO:
    ESQUINA DEL PASEO DE RUZAFA JUNTO A COLON:  EL CORTE INGLÉS,
    UNA VEZ PASADA LA CASA DEL LIBRO.
    a les 5'45 h